Sandvikens IF placerar sig på andraplatsen i tabellen men förlorade sin senaste match med 0-1, i gästrike-derbyt mot Gefle IF. Laget spelade kvalmatch i Svenska Cupen under veckan, då man mötte Örebro SK på hemmaplan. Men även där förlorade man med 0-1. Till den matchen saknades målvakten Pontus Norrby och anfallarna Marcus Hägg och Emil Bellander men det är oklart om de kommer till spel i söndagens match. Några som definitivt kommer missa matchen är försvararen Rasmus Bonde och mittfältaren Yannick Mukunzi, som bägge är på landslagsuppdrag. Vi förlorade vårmötet på bortaplan mot Sandviken med 2-3.
[[[I DAG-]>]] Dalkurd mot Östersund på live 16 golggotmánu Dalkurd FF spelade mot Östersunds FK i 1 matcher denna säsong. där Landskrona BoIS ställs mot Västerås SK i Superettan från
Dalibor Savic inledde sin tränarkarriär i Djurgårdens IF, där han var akademitränare under fyra år innan han blev Tipselit-tränare i klubben under ytterligare fyra år. Därefter har han varit tränare i såväl Arameisk-Syrianska IF i Division 2 samt Syrianska FC i Superettan. Efter att ha spenderat flera år i IF Brommapojkarna, som ansvarig huvudtränare för U19- och U21-lagen, blev han anställd av Vasalunds IF inför säsongen 2019.
Västerås SK - Dalkurd FF - Facebook Hej alla dalkurd supportrar! Nu är det dags igen för en träningsmatch efter en lång vila. Den 26e januari ska DALKURD spela sin första träningsmatch
Första bortasegern för VSK - Superettan Dalkurd FF – Västerås SK: 1–2. Efter några tunga poängtapp tog VSK en skön trepoängare borta mot Dalkurd – lagets första bortaseger
INFÖR: DALKURD FF - TRELLEBORGS FF Premiären av Superettan är avklarad och dessvärre slutade den i en uddamålsförlust borta mot Norrby IF. Under veckan som har gått har A-laget tränat på väl och förberett sig inför lördagens hemmamatch. Stämningen är fortsatt god i truppen och träningarna har bjudit på en hel del skratt men framför allt väldigt hårt arbete. Större delen av truppen är tillgängliga för ledarstaben inför helgens match. Våra kommande motståndare Trelleborgs FF inledde säsongen med en 1-0-seger hemma mot nykomlingarna Utsiktens BK. Nu reser man norrut och man gör det utan Petar Petrovic som är långtidsskadad, försvararna Abel Ogwuche (skadekänning) och Anton Tideman samt ynglingen Lukas Minter Wettergren. Senast Dalkurd tog emot Trelleborg var säsongen 2020 i Superettan.
I veckan studsade vi tillbaka genom att besegra Division 3-klubben Enköpings SK med 4-1 i kvalet till Svenska Cupen och vi stod för en fin insats, framför allt i den andra halvleken. Det tar vi med oss in till kvällens hemmamatch då serietvåan BP besöker oss på Studenternas. INFÖR: DALKURD FF - IF BP Det blev en otroligt sur förlust i senaste seriematchen mot IK Brage, där gästerna avgjorde i de absoluta slutminuterna av matchen. I matchen mot Brage ådrog vi oss två stycken utvisningar på mittfältarna Haron Ahmed Zubair samt Lukas Browning.
Bäst odds på Västerås SK - Dalkurd FF | jämför 16 spelbolag! Spela på Västerås SK - Dalkurd FF till bäst odds med vår oddsjämförelse. Jämför även form, skador, avstängningar och massvis av statistik på vår
I samband med straffsituationen mot Sylvia, tilldelades Jonathan Viscosi en varning. Det betyder att målvakten fått tre varningar under säsongen och han är därmed avstängd i söndagens match. Dessutom har mittfältaren Stefan Wolf fått ytterligare en matchs avstängning efter utvisningen i hemmamatchen mot Sollentuna FK för två veckor sedan. Han är därmed tillbaka i spel först till matchen nästa vecka mot Täby FK. I övrigt är Arian Kabashi och Koen Kostons åter tillbaka efter avstängning. Örebro Syrianska kommer till söndagens match efter att ha besegrat Gefle IF med 2-1 på bortaplan i föregående omgång. Laget placerar sig i mitten av tabellen, utan vare sig chans på någon av uppflyttningsplaceringarna eller med överhängande risk för att hamna på någon av nedflyttningsplatserna.
De tre senaste säsongerna har Yasin Aras spenderat i Dalkurds akademi i Uppsala, där han har varit huvudtränare för U17-laget som har släppt fram flera duktiga talanger som har varit uppe och tränat med A-laget. Yasin Aras har avverkat sina första träningspass i Dalkurds A-lag och berättar att det har varit väldigt lärorikt. — Det har varit mycket att ta in men jag har bara en positiv känsla efter den första veckan, förklarar Yasin Aras och fortsätter:— Jag, tillsammans med resten av staben, vet vad vi vill åstadkomma och vi kommer att arbeta hårt för att lyckas med detta.
Vi önskar Mesut stort lycka till med framtida uppdrag och vi är övertygade om att våra vägar korsas i framtiden, säger Alan Dogan i en kommentar. Dalkurd vill tacka Mesut Meral för den här tiden i klubben och önskar honom lycka till med framtida åtaganden. En ny tränare kommer att presenteras inom kort.
((TITTA PÅ TV!!)) Dalkurd mot Östersund på tv directe 16 (LIVESTREAM TV*))) Utsikten mot Västerås SK på tv directe [[LIVESTREAM TV - Titta på fotboll Se matchen hos Unibet gratis: Se
INFÖR: DALKURD FF - UMEÅ FC Toppmöte vankas på Studan Publiken var åter tillbaka på Studenternas när vi bärgade de tre poängen hemma mot IF Karlstad Fotboll förra helgen. Slutresultatet skrevs till 2-1 efter en noga genomförd insats i över 100 minuter. Det gäller att insatsen är minst lika bra denna helg, när tabelltrean Umeå FC gästar Studenternas för match i den trettonde omgången av Norrettan.
Dalkurd fortsätter att förstärka i spelartruppen. Anfallaren Rodin Deprem ansluter till klubben och kommer närmast från seriekollegan BP. Under säsongen har 24-åringen spelat nio matcher och gjort två mål och två assist på dessa för BP. RODIN DEPREM ÄR KLAR FÖR DALKURD Dalkurd fortsätter att förstärka i spelartruppen. — Det känns bra att vara här. Det är en spännande utmaning och det är kul att klubben ger mig förtroendet så jag är grymt motiverad, säger Rodin Deprem och fortsätter:— Jag har följt Dalkurd i Division 1, Superettan och i Allsvenskan och jag har mött dem i nästan alla tre divisioner. Det är klart det kommer kännas mycket bättre att vara på den här sidan och bära den här tröjan Eftersom jag själv har kurdisk påbrå har jag följt laget under en längre tid så jag vet att det är en ambitiös klubb, förklarar Rodin Deprem.
Läget i truppen är av förklarliga skäl positiv efter förra helgens trepoängare. Laget har tränat på bra under veckan som har gått och filat på taktiken inför den tuffa matchen som väntar på annandag påsk. Mittbacken Sigitas Olberkis lyfte fram den goda stämning som råder i omklädningsrummet och betonar att man behöver göra en fläckfri insats för att få med sig ytterligare en seger. Den stora förhandsfavorit Halmstad BK har inlett säsongen sådär. I premiären lyckades man undvika förlust i slutskedet av bortamatchen mot Örgryte IS, när man fick med sig 2-2. I förra omgången mot Norrby började hallänningarna bäst och tog också ledningen, men gästerna lyckades göra både ett och två mål och for hem till Borås med segern.
[[DIREKTSÄNDNING]] Utsikten mot Västerås SK på tv directe VSK förlorade mot Utsikten i Superettan i fotboll på Iver Streama ÖREBRO-Västerås SK Live Gratis: Var man kan titta idag? på Iver Arena slutade 0–3